Zbigniew Przyrowski
.jpg)
- terapeuta integracji sensorycznej
- nauczyciel integracji sensorycznej, instruktor senior
Psycholog kliniczny, ukończył UKSW w Warszawie, pracuje zawodowo z różnymi grupami dzieci od lat 80-tych dwudziestego wieku. Prekursor metody integracji sensorycznej w Polsce. Organizator pierwszego kursu integracji sensorycznej w Polsce i terapeuta integracji sensorycznej od 1994r., Instruktor terapii integracji sensorycznej od 1998r (współwyszkolił kilka tysięcy terapeutów). Współtwórca pierwszych w Polsce programów szkolenia terapeutów integracji sensorycznej.
Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów NDT-SI. Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej i pierwszy prezes tego stowarzyszenia (przez trzy kolejne kadencje).
Założyciel i przez 15 lat pierwszy redaktor naczelny Kwartalnika Integracja Sensoryczna, pierwszego fachowego pisma o integracji sensorycznej w Polsce, istniejącego od 2000r. Założyciel pierwszego w Polsce gabinetu terapii integracji sensorycznej (obecnie przekształconego w największe w Polsce Centrum Procesów Sensorycznych-Sensum Mobile, www.procesysensoryczne.pl).
Autor wielu publikacji o integracji sensorycznej w tym książki podręcznika do terapii integracji sensorycznej „Integracja sensoryczna. Teoria, diagnoza, terapia”, Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej”, Trenuj mózg poprze ruch”. Współautor takich książek jak „Podstawy diagnostyki i rehabilitacji dzieci i młodzieży” czy „ Dziecko niepełnosprawne ruchowo” i wielu artykułów w Kwartalniku Integracja Sensoryczna i innych czasopismach fachowych.
Twórca kilku metod diagnostycznych w tym Kwestionariusza Rozwoju Sensomotorycznego i Standaryzowanej Klinicznej Obserwacji. Współtwórca nowatorskiego na skalę światową komputerowego programu asystującego w Terapii Integracji sensorycznej. Uczestnik wielu konferencji naukowych. Uhonorowany w 2015 r. Nagrodą Okolicznościową za wybitne zasługi dla Stowarzyszenia przez zarząd PSTIS.



Więcej na stronie: www.zbigniewprzyrowski.pl
Ewa Grzybowska

- terapeuta integracji sensorycznej
- nauczyciel integracji sensorycznej, instruktor senior
Małgorzata Dębińska-Pruchniak

- terapeuta integracji sensorycznej
- nauczyciel integracji sensorycznej, instruktor senior
Marta Wiśniewska

- terapeuta integracji sensorycznej
- nauczyciel integracji sensorycznej, instruktor senior
dr. n. hum. w zakresie pedagogiki, pedagog specjalny: oligofrenopedagog, logopeda, instruktor i terapeuty metody integracji sensorycznej. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w W-wie oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2003 roku pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, ASD, zespołami neurologicznymi. Nauczyciel dyplomowany - specjalista w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 213 w Warszawie, wykładowca w Akademii Pedagogiki Specjalnej i na Uniwersytecie Warszawskim w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu. Konsultant w Ośrodku Rozwoju Psychoruchowego IN-Senti i w Nieodpłatnym Punkcie Konsultacyjnym SI przy PSTIS. Autorka wielu publikacji poświęconych diagnozie i terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, w tym Profilu Sensorycznego Dziecka (PSD), Skali do oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (SOWKUT) oraz artykułów punktowanych (m.in. Psychiatria – Medycyna Praktyczna, Pediatra Polska, Postępy Neonatologii). Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się m.in. na diagnozie i terapii rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia nieprawidłowości procesów sensoryczno-motorycznych dla całościowego funkcjonowania, diecie sensorycznej, trudnych zachowaniach oraz zaburzeniach przetwarzania sensorycznego u osób dorosłych. W latach 2008-2014 prezes Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. W latach 2008-2015 redaktor krajowa, a w latach 2019-2023 redaktor naczelna kwartalnika INTEGRACJA SENSORYCZNA. Od 2005 roku prowadzi autorskie warsztaty, webinary oraz szkolenia III stopnia. Współpracuje z WCIESS, Cognitus, Fundacja Wcześniak Rodzice-Rodzicom, Bardziej Kochani. Laureatka konkursu naukowego organizowanego przez Międzynarodowy Instytut Nowych Technologii przy Fundacji Promyk Słońca we Wrocławiu (2013). Uczestniczka wielu szkoleń, konferencji i sympozjów medycznych. Uczestniczka workshop: “Clinical Assessment of Sensory Integration Difficulties in Adolescents and Adult with Disabilities” Workshop by Ms PhD Teresa May Benson, OTR/L. FAOTA, Kildare, V. 2015; “Introduction of sensory modulation disorders to therapy: STEP SI model” X.2015, Workshop by T.M. Stackhouse, Warsaw, 2016; “Sensory diet – optimal support for therapy in people with neurological disorders” Workshop by T. M. Stackhouse, MA, OTR, J. Wilbarger, PhD, OTR/l (2017); “Sensory defensivnees: A comprehensive treatment approach” Developed by P. Wilbarger, M. Ed., FAOTA, J. Wilbarger, Ph.D., OTR, Warsaw, VI.2018.





















Beata Andrukiewicz
mgr, pedagog, logopeda
- terapeuta integracji sensorycznej
- nauczyciel integracji sensorycznej,
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (nauczanie początkowe, pedagogika ogólna) oraz Podyplomowego Studium Logopedii i Glottodydaktyki Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu.
Ukończyła liczne kursy, szkolenia i warsztaty doskonalące uzyskując kwalifikacje m.in. do diagnozy i terapii metodą A.Tomatisa, Indywidualnej stymulacji słuchowej K.Johansena (JIAS), Neuroflow A.Senderskiego, pracy metodą integracji bilateralnej.
Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w SOSWR TPD „Helenów” w Warszawie, w publicznych przedszkolach miasta Piaseczno oraz w przychodni pediatrycznej „Tolek” w Lesznowoli. Obecnie jest pracownikiem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piasecznie, gdzie prowadzi diagnozę i terapię integracji sensorycznej oraz stymulację audio-psycho-lingwistyczną metodą Tomatisa oraz w Przedszkolu nr 3 w Piasecznie prowadząc tam terapię logopedyczną i terapię integracji sensorycznej oraz terapię JIAS.
Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się szczególnie w obszarze wspierania rozwoju funkcji słuchowych oraz rozwoju mowy.
Uczestniczka m.in. szkoleń Ms. Mary Kawar MS,OT/L: "Astronaut Training, Vision Screening & Integrated Vestibular - Auditory- Visual - Tratement Strategies" Warszawa, 2014, „Sensory defensivness: A comprehensive treatment approach” Developed by P. Wilbarger, M. Ed., FAOTA and J. Wilbarger, Ph.D., OTR, Warsaw, VI.2018.
Justyna Smorczewska
Katarzyna Zawada

Marcin Targoński
Pedagog, nauczyciel i terapeuta metody integracji sensorycznej, absolwent I edycji studiów podyplomowych "Integracja sensoryczna - metodyka diagnozy i terapii dla terapeutów integracji sensorycznej".
Jego praca skupia się wokół dzieci ze spektrum Autyzmu, zespołem Downa, ADHD, wad genetycznych, opóźnieniem rozwoju psychomotorycznego i innych.
Dodatkowo ma uprawnienia do prowadzenia Terapii Ręki, Terapii NeuroTaktylnej, Bilateralnej Integracji, Treningu słuchowego: Neuroflow.
Od 2008 roku członek PSTIS SI.
Pan Marcin uczestniczył w wielu szkoleniach z zakresu integracji sensorycznej, m.in. „Obronność sensoryczna. Kompleksowa metoda leczenia Patrici i Julii Wilbarger”, co uprawnia go do stosowania Techniki Therapressure TM, stworzonej przez P&J Wilbarger, Ms. Mary Kawar: „Astronaut Training, Vision Screening & Integrated Visual-Vestibular Treatment Strategies”,, „Trening astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne”, dr Teresa May-Benson: "Clinical Assessment of Sensory Integration Difficulties for Adults and Adolescents with Disabilities" PSTIS Warszawa 2015 „Kliniczna ocena zaburzeń procesów sensorycznych u dorosłych i młodzieży z niepełnosprawnością”.
Beata Mendygrał-Lewicka

- mgr wychowania fizycznego
- terapeuta integracji sensorycznej
- nauczyciel integracji sensorycznej
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku – kierunek nauczycielski, Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie wydział rehabilitacji: studia podyplomowe – kształcenie integracyjne z elementami rewalidacji i rehabilitacji.
Od 1992 roku pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, ASD, zespołami neurologicznymi prowadząc zajęcia indywidualne i grupowe. Nauczyciel dyplomowany w Zespole Szkół Specjalnych w Lipnie woj. Kujawsko-Pomorskie. Prowadzi prywatny gabinet terapeutyczny Praksja Lipno. Praca z dziećmi to jej pasja, a uśmiech zadowolonego małego pacjenta daje jej najwięcej satysfakcji. W swojej pracy stawia na rzetelną diagnozę i odpowiednie dobieranie najlepszych możliwych metod dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości danego dziecka. Prywatnie lubi sport, aktywność i podróże, spotkania zprzyjaciółmi - bycie w ciągłym ruchu daję jej napęd do kreatywnej pracy z dziećmi.
Uczestniczka wiele szkoleń, warsztatów, konferencji i kongresów doskonalących wspierania rozwoju dziecka. Uzyskała kwalifikacje m.in. do diagnozy i terapii Metodą Warnkego trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny. Terapii ręki w teorii integracji sensorycznej, Terapeuta Treningów Umiejętności Społecznych.
Joanna Wardacka

- magister pedagogiki
- terapeuta integracji sensorycznej
- nauczyciel integracji sensorycznej
Joanna Agapow

- mgr pedagogiki specjalnej
- terapeuta i nauczyciel SI
- diagnosta ADOS-2
Wieloletnie doświadczenie zdobywała w różnorodnych placówkach oświatowych, w szkołach i przedszkolach specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych. Od kilkunastu lat pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej prowadząc diagnozę i terapię dzieci ze spektrum autyzmu oraz jest wykładowcą na Akademii Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Wykształcenie kierunkowe wzbogacała studiami podyplomowymi (m.in. Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju – Uniwersytet Gdański, Diagnoza i terapia pedagogiczna – WSH TWP Szczecin) oraz licznymi kursami i szkoleniami (m.in. Terapia Integracji Sensorycznej, Stosowana Analiza Behawioralne w pracy terapeutycznej z osobami autystycznymi, Glottodydaktyka – edukacja językowa i matematyczna, Dysleksja rozwojowa – teoria, diagnoza, terapia pedagogiczna). Brała udział w walidacji testu PEP-3-PL.