POLSKIE STOWARZYSZENIE TERAPEUTÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ -  SI

Szkolenia PSTIS

PSTIS prowadzi szkolenia na terapeutę SI I i II stopnia, w wymiarze 196 godzin wykładów i ćwiczeń. Ukończenie kursu II stopnia, zakończone egzaminem i uzyskaniem certyfikatu terapeuty SI daje uprawnienia do diagnozowania Polskimi Standaryzowanymi Testami Integracji Sensorycznej i prowadzenia terapii integracji sensorycznej!

PSTIS jest w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych, nasz numer ewidencyjny:

2.14/00392/2018


Uprzejmie informujemy, że zgłoszenia na szkolenia I i II stopnia są przyjmowane na 2024 rok. 

ed.: 21.05.2024 16:06:50

utworzony.: 17-01-2013

Korzystanie z testów P.S.T.I.S.

Bieżące szkolenia obejmują naukę Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej. Do późniejszego posługiwania się nimi wymagane są zestawy pomocy. Pomoce są do kupienia oddzielnie na stronie www.empis.pl i nie są objęte ceną kursu.

ed.: 17.11.2021 17:13:45

utworzony.: 17-11-2021

Wybrane tematy kursów integracji sensorycznej

  1. Twórca teorii integracji sensorycznej,
  2. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej (założenia metodologiczne, definicje)
  3. Historia i teraźniejszość teorii integracji sensorycznej (przegląd badań w zakresie integracji sensorycznej)
  4. Główne założenia integracji sensorycznej (pryncypia z zakresu neurologii, psychologii klinicznej, psychologii wychowawczej, pedagogiki specjalnej)
  5. Diagnoza i opracowanie wyników (omówienie, prezentacja testów)
  6. Układ nerwowy i systemy sensoryczne (przebieg procesów integracji sensorycznej w układzie nerwowym, główne centra procesów integracji sensorycznej)
  7. Budowa i funkcjonowanie układów sensorycznych
  8. Wpływ procesów integracji sensorycznej na funkcjonowanie człowieka (reakcje posturalne, napięcie mięśni, rozwój odruchowy, funkcje okoruchowe, koordynacja ruchów, mowa, percepcja ciała, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, uwaga, orientacja przestrzenna i inne)
  9. Zaburzenia w funkcjonowaniu człowieka spowodowane dysfunkcjami procesów integracji sensorycznej (ruch, zachowanie, emocje)
  10. Występowanie zaburzeń integracji sensorycznej (autyzm, zespoły genetyczne, ADHD, MPDz, zespół Aspergera, Dysleksja, Dysgrafia i inne)
  11. Kwestionariusz rozwoju sensomotorycznego dziecka (omówienie technika badania)
  12. Obserwacja kliniczna (technika badania, ocena, wykorzystanie wyników badania w diagnozie zaburzeń integracji sensorycznej)
  13. Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej techniki prowadzenia, komentarz, analiza wyników
  14. Inwentarz percepcji czuciowej (technika badania)
  15. Diagnoza i terapia procesów integracji sensorycznej u dzieci autystycznych
  16. Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej i główne wskaźniki do terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
  17. Wczesne rozpoznawanie i terapia obronności dotykowej u dzieci i młodzieży
  18. Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia)
  19. Uwagi o stymulacji sensorycznej niemowląt z grupy ryzyka
  20. Diagnoza zaburzeń syndromu modulacji sensorycznej, interpretacja i wskazówki do terapii dzieci z ciężkimi zaburzeniami rozwojowymi (autyzm, upośledzenie umysłowe, uogólnione zaburzenia rozwojowe)
  21. Diagnoza syndromu – dyspraksja
  22. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z kruchością chromosomu X
  23. Obniżony poziom graficzny przyczyny terapia
  24. Diagnoza dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zaburzeniami werbalno-słuchowymi (zaburzenia mowy)
  25. Deficyty integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa - wskazówki do terapii
  26. Opracowanie wyników Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej
  27. Budowa programów terapii i techniki terapeutyczne w zaburzeniach integracji sensorycznej związanych z podwrażliwością układu przedsionkowo-proprioceptywnego (zaburzenia mowy, trudności w czytaniu, zaburzenia geafomotoryczne inne)
  28. Terapia deficytu obustronnej koordynacji ruchowej i sekwencyjności; przekraczanie linii środkowej ciała
  29. Terapia obronności dotykowej i dyspraksji
  30. Warunki do prowadzenia terapii integracji sensorycznej i wymagana dokumentacja
  31. Uwagi do analizy wyników obserwacji klinicznej, badań testami i ich opracowania pisemnego
  32. Zalecenia dla rodziców dzieci z niepewnością grawitacyjną , obronnością dotykową (szkoła, dom, podróż, pielęgnacja, samoobsługa) doświadczenia własne terapeutów- instruktorów
  33. Jak wyjaśniać rodzicom, nauczycielom, lekarzom integrację sensoryczną i jej zaburzenia
  34. Prezentacja konkretnych przypadków (diagnoza, opis badań, program terapii, zastosowane ćwiczenia itd. Dzieci z autyzmem, dysleksją , mpdz, zaburzeniami mowy, ADHD, kruchość chromosomu X itd. Doświadczenia własne z terapii instruktorów prowadzących szkolenie)
  35. Jeszcze wiele innych tematów bardziej szczegółowych
  36. Filmy (archiwalne i najnowsze z terapii integracji sensorycznej)
  37. Dostęp do kwartalnika wydawanego przez Stowarzyszenie od prawie 15 lat.

opracował: Zbigniew Przyrowski

ed.: 15.10.2021 15:53:09

utworzony.: 13-02-2014